MACKLEMORE & RYAN LEWIS

++++

MANDAT CLIENT

Le client a contacté LNDMRK afin de créer une identité visuelle pour le nouvel album “This Unruly Mess I’ve Made” de Macklemore & Ryan Lewis.

STRATÉGIE

LNDMRK a collaboré avec l’artiste Ricardo Cavolo avec pour but de créer l’identité visuelle autour de l’album de Macklemore et Ryan Lewis. Cavolo a ainsi créé des oeuvres originales utilisées pour la pochette de l’album, les produits dérivés, le site web, les affiches de concerts, et tout autre outils de communication autour de l’album.

RÉSULTAT

Le client a été ravi du résultat de la pochette de l'album, du graphisme du site et du merchandising. Macklemore, Ryan Lewis et Ricardo Cavolo ont bénéficié de l’engouement généré sur les plateformes des réseaux sociaux une fois l'album sorti.

..

CLIENT MANDATE

The client contacted LNDMRK as they sought to create a visual identity for their new album “This Unruly Mess I’ve Made”.

STRATEGY

LNDMRK commissioned renowned artist Ricardo Cavolo to create an original visual identity for the entirety of the new Macklemore & Ryan Lewis album. Cavolo created original artworks for the album, website and merchandise. Additionally, his work was used for the artists international display campaign and world tour. 

RESULTS

The client was overjoyed with the design of the album sleeve, the website graphics and the merchandise. Macklemore, Ryan Lewis and Ricardo Cavolo all benefitted from the hype generated on social media platforms once the album was released.

++++