MOVEMBER

++++

MANDAT CLIENT

La fondation Movember nous a contacté afin de créer un événement de charité, permettant de lever des fonds pour la recherche sur le cancer testiculaire et la santé.

STRATÉGIE

LNDMRK a choisi de collaborer avec la Galerie Station 16 afin de créer l’événement, “I AM MOVEMBER”. Pour l’occasion, l’artiste Frank Kozik a créé des sérigraphies exclusives vendues sur place pendant la soirée. Les profits des ventes ont été entièrement reversés à la fondation Movember. De plus, la soirée a été agrémentée de nombreuses animations, incluant ; un “live barber” de Notorious Barbershop, des bouchées originales par Bolo Bolo et un DJset par Nick Wisdom.

RÉSULTAT

La fondation Movember a généré beaucoup d’attention avec cet événement, qui a permis de récolter des fonds pour la cause tout en ravissant les participants, heureux de repartir avec leur sérigraphie exclusive de Franz Kozik

..

CLIENT MANDATE

The Movember Foundation sought to organize a charity event in order to raise awareness and money for testicular cancer and men's health research.

STRATEGY

LNDMRK chose to work in collaboration with Station 16 to plan a one night event called “I AM MOVEMBER”. As part of our strategy we commissioned artist Frank Kozik to produce exclusive 20x30” screen printed posters to be sold at the event, with all proceeds donated to The Movember Foundation. Additionally, several activities were planned throughout the evening in accordance with the theme; moustache and beard trimming by Notorious Barbershop, a live DJ set by Nick Wisdom and appetizers by Bolo Bolo.

RESULTS

The event was highly attended and invitees were ecstatic to leave with an exclusive Frank Kozik print. The Facebook event generated a lot of interest, and images of the event were shared through social media platforms.  Most important, the event met all The Movember Foundation targets in awareness and fundraising.

++++